Monday, February 21

تحصیل در آلمان

دوستی از تحصیل در المان پرسیده بود چون میل مرا نتوانسته بود باز کند و از طرفی این اطلاعات شاید که مورد استفاده برای کسان دیگری هم قرار بگیرد در اینجا آوردم
با سلام

شما قصد درس خواندن در آلمان را دارید. آطلاعات در مورد تحصیل در المان را میتوانید از لینک زیر به دست آورید.
تحصیل در المان البته به زبان المانی و انگلیسی و ...

یاد داشتن زبان خارجی اولین و یکی از مهمترین مسئله تحصیل در خارج میباشد.
رادیو دویچه وله آلمان یک دوره یادگیری زبان آلمانی دارد که این برنامه ها را میتوان دانلود کرد و روی سی دی آورد و متن این دروس هم به صورت فایل "پی دی اف" میباشد.

قسمت اول : المانی جرا نه؟ شا مل 26 واحد درسی

قسمت دوم : المانی جرا نه ؟ شامل 20 واحد درسی

زبان اقتصادی المانی " زبان المانی سطح پیشرفته تر " شامل 26 واحد درسی

یاد گرفتن زبان خارجی جهت تحصیل در خارج خیلی مهم میباشد، هر جه از ضرورت یاد گیری زبان بگویم کم گفته ام . خیلی مشتاقان تحصیل در خارج به آن اهمیت آن به اندازه کافی واقف نمیباشند.

شرائط دانشگاه های المان هم بستگی به زمان های مختلف و نوع دانشگاه ها در استانها ی مختلف فرق میکند. مثلآ قدیمها برای ترم های تحصیلی شهریه ای پرداخت نمیشد و اینروزا صحبت از پولی شدن دانشگاه ها شده است.
پذیرش دادن به متقاضیان تحصیلات عالی در المان هم برای متقاضیان تحصیل از کشورهای مختلف متفاوت میباشد.
در مورد ایرانیان هم در رابطه با دانشگاه های مختلف شهرهای آلمان شرائط خاص خود را دارد. مدرک تحصیلی ار دانشگاه رسمی ایران و یا قبولی در کنکور سراسری ایران در گرفتن پذیرش از دانشگاه های المان از ارجحیت بیشتری برخوردار می باشد .
کسانی که با مدر ک دیپلم ایران تقاضای پذیرش از دانشگاه های المان کنند بایستی که معدل دیپلم و ریز نمرات بالائی در رابطه با دیپلم و سالهای اخر تحصیلی خود ارائه دهند.
دیپلم ایران به اندازه دیپلم المان ارزیابی نمیشود و در صورت قبولی تقاضای تحصیل ، دیپلمه ایرانی بایستی که تقریبآ دو ترم یعنی حدود یکسال کالج " پیش دانشگاهی " را بگذراند.
در کلاس هاس کالج علاوه بر زبان المانی دروس اخر دبیرستانی را به زبان المانی تدریس میشود و در اخر هم امتحان گرفته میشود. نمرات و معدل کالج و معدل دیپلم ایران با هم جمع و دوباره ارزیابی میشود و فرد متقاضی تحصیل .

متاسفانه فرصت زیاد، و اطلاعات کافی در مورد وضعیت تحصیل در المان در زمان فعلی ندارم اطلاعات در مورد تحصیل در خارج حاوی اطلاعات مفیدی میباشد.

با کمک ماشین جستجوی گوگل ، یاهو و غیره میتوانید اطلاعات بیشتری را به دست آورد. اگر در یاد گیری زبان خارجی " انگلیسی ، آلمانی و ... " کوشا باشید ، به منابع اطلاعاتی بیشتری دستیابی پیدا میکنید.
امیدوارم که جواب سوالهای خود را دریافت کرده باشید. در صورتی وقتم اجازه بدهد سوالی بود سعی میکنم جوابی برایتان جستجو کنم. موفق باشید.
دوستانی هم که لینک و ادرس های دیگری در مورد تحصیل در المان دارند میتوانند در قسمت نظر خواهی وارد کنند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home