Monday, January 3

وقتیکه غذای نونهالان به مذاق بزرگسالان هم بخورد!
تو روزنامه اینجائی خواندم که غداهای اماده بجه های خردسال مورد علاقه افراد بالغ وپیرمردان
و پیرزنان هم میباشد، میگن که این غذا برای خردسالان سالمتر میباشد جون مواد شیمیائی در ان کمتر استفاده شده و یا در تهیه این محصولات از مواد سبزیجات و موادی استفاده شده که از مزارع کنترل شده میباشد.
آخه اینروزا با کمک تغیرات شیمیایی و ژنتیکی محصول و فراورده میوجات و سبزیجات و گوشت فراوان شده ولی در
مورد عوارض جانبی این محصولات بر سلامتی جای بحث بسیار است. مزارع از لحاظ بیولوژیک کنترل شده به مزارعی میگویند که سعی میشود که از کود و مواد شیمیائی یا تغییرات ژنتیکی در چرخه زیستی گیاهان استفاده نشود.
شرکتهای تولید کننده غدای بچه در صحفه اینترنتیشان تبلیغ میکنند که چگونه میتوان از این غذاهای اماده برای بچه کوچولها با تغییرات اندکی از قبیل نمک و فلفل و ادویه و سس غذای مورد علاقه خود را جادو کرد.
عالمان به علم تغذیه جنین غذاهائی را برای بزرگسالان تجویز نمیکنند ، اخه دندان باید کار جویدن را انجام دهد و به همراه جویدن غدا بزاق ترشح میشود که کمک به هضم غدا میکند و الی اخر ....




وضعیت دانش آموزان آلمانی در مقایسه جهانی
در ارزشیابی وضعیت دانش اموزانی که در آلمان تحصیل میکنند تحقیقاتی انجام شده است . نتایج این تحقیقات نشان میدهد که دانش آموزانی که در آلمان تحصیل مکنند در رابطه با وضعیت دانش اموزان در سطح جهانی و بخصوص اروپائی وضعیت مناسبی ندارند.
سطح تحصیلی دانش آموزان با وضعیت اقتصادی خانوادگی این دانش آموزان بستگی مستقیم دارد ، بطور کلی وضعیت بد تحصیلی در خانواده های کم در آمد دیده میشود.
خانواده مهاجر در المان در رابطه با این ارزشیابی تحصیلی اغلب وضع مناسبی ندارند.علاوه بر کم درامدی مسئله زبان بیگانه مشکلی است که در خانواده های مهاجر محسوس میباشد. و تعدا د معدودی از این خانواده ها توانائی کمک کردن به فرزندان در رابطه با مواد تحصیلی آموزشی دارند.
برای مطالعه بیشتر در رابطه با این موضوع پیزا و چالشهای آموزشی در آلمان از برنامه فارسی رادیو دویجه وله




یک مدت پیشتر
افتادم ، دستم در رفت، عکس ها گفتند شکسته یا ترک برداشته ، جند مدتی به استراحت نشستم و کار نکردن، تازه متوجه شده بودم دست دا شتن را ، مثل داشتن خیلی چیزای دیگه . داشتنهائی که در نبودشون، بودشون اشکار میشه. مثل اینکه در ناتوانمندی توانی را جستجو بکنی!
امروز داشتم فکر میکردم که کمک کردم به آسیب دیدگان زلزله قابل قدردانی است. اما اگر که به این کشورها قبل از این زلزله کمک میشد که وسائل اخطار دهنده زلزله دریائی استقاده می کردند ، فاجعه به این حد نمیبود.
این هم مثل افکار اگر که چنین نشده بود ، چنان می شد است. مثل معروفی است میگوید که در اگر نباید نشست. اما خواندم که کسانی هستند که بطور تفریحی، سرگرمی علاقه مند به تاریخ هستند به حوادث تاریخی پیش آمده فکر میکنند وسوالات نوئی برای خود طرح میکنند. بطور مثال میگویند اگر هیتلر در المان روی کار نیامده بود جامعه المان و جهان بدون جنگ جهانی چه میشد.
و یا در ایران اگر بر علیه دولت محمد مصدق کودتا نشده بود جامعه ایران به چه سمتی میرفت؟




litchi
لی جی نام میوه ای است به المانی که به زبان انگلیسی هم همین نام دارد. ترشمزه است و طمع تازه ای داره. میگن که خیلی ویتامین س داره. پوسته اش نارنجی است و خود میوه سفید و کرم رنگ است. هسته آن هم قهوه ای . اسم فارسی آن را هم نمیدانم
عکس این میوه.


پدیده فرار مغزها یک معضل اجتماعی
برگزیده از روزنامه شرق
يكى از عوامل فرار مغزها در كشور، توجه به مسائل مادى در مقايسه با ساير مسائل است كه انسان ها و افراد را فراموش كنيم و تصور مى كنيم هركس ماشين و ابزارآلات فناورى در اختيار داشت خوشبخت است، در حالى كه به عكس، هرچه پيشرفته تر باشد بايد نقش عوامل انسانى در آن مهم تر، برجسته تر و بيشتر باشد، مثلاً نقش انسان در ژاپن ۸۰درصد است ولى نقش انسان در كشور ما كمرنگ است به طورى كه بيشترين دغدغه كشور ما خارج نكردن ارز از كشور است. در حالى كه ما هيچ توجهى به فرار مغزها نداريم به نظر مى رسد همين تغيير نگرش نسبت به افراد انسانى و توسعه انسانى در فرايند توسعه، عامل مهمى در كاهش پديده فرار مغزها است.
پديده فرار مغزها در عصر حاضر برخلاف گذشته كه مهاجرت نيروهاى نخبه و متخصص امرى طبيعى و منطقى مى نمود و تابع عرضه و تقاضا بود امروز در بيشتر موارد نه كشورهاى مقصد و مهاجرپذير نياز به اين همه مهاجر دارند و نه كشورهاى مبدأ از وجود همه اين نيروها بى نيازند بلكه براساس يكى از آمارهاى منتشر شده با اين كه كشورهايى مثل هند و پاكستان از نظر پزشك در مضيقه به سر مى برند پزشكان آنها كه در انگلستان هستند ۴۴ الى ۴۵ درصد جامعه پزشكى اين كشور را تشكيل مى دهند.
در حال حاضر بيش از ۱۵۰ هزار نفر مهندس و پزشك ايرانى در آمريكا زندگى مى كنند و تمام ورودى هاى با رتبه دو رقمى كنكور سراسرى دانشگاه هاى كشور، هرسال از بهترين دانشگاه هاى جهان دعوتنامه دريافت مى كنند و قريب نود نفر از ۱۳۵ دانش آموزى كه در چند سال اخير در المپيادهاى علمى صاحب مقام شده اند در يكى از بهترين دانشگاه هاى آمريكا به تحصيل مشغول هستند. براساس سرشمارى ۱۹۹۰ آمريكا قريب ۲۲۰ هزار نفر خود را ايرانى تبار معرفى كرده اند كه ۷۷درصد آنان داراى تحصيلات دانشگاهى هستند. براساس آمار ارائه شده تنها ۱۸۲۶ ايرانى عضو هيات علمى تمام وقت و رسمى در دانشگاه هاى آمريكا و كانادا به تدريس مشغول هستند كه به احتساب استادان نيمه وقت به حدود ۵ هزار نفر مى رسند در حالى كه در سال ۷۳ تعداد استادان و دانشياران شاغل در ايران ۱۵۰۰ نفر بوده كه در سال ۱۳۷۵ به ۲۲۰ نفر رسيده و تعداد استادياران نيز ۶ هزار نفر بوده است. زيان كشور ما از صادرات مغز، بالغ بر ۳۸ ميليارد دلار برآورد شده در حالى كه درآمد ساليانه كشور از محل صادرات نفت قريب ۱۲ ميليارد دلار اعلام شده است.
کل مقاله از روزنامه شرق ، مهاجرت بدون بازگشت.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home