Wednesday, January 23

گفتگو با خدا
:شاید تمامی ما به این مسئله ایمان داشته باشیم . ولی ایا به راستی خدارا درکنار خود حس می کنیم ؟ایا گرفتاری های این دنیای ما دی جای خالی درذهن ما باقی گذاشته است؟ ویا شاید وقتی برای فکر کردن به این موضوع نداریم؟ولی کاملا اشتباه می کنیم ،زیرا این به ظاهر گرفتاریهای دنیوی که ما را خسته و فرسوده کرده ،درمقابل رابطه ونزدیکی خداوند باما ، هیچ گونه نقشی ندارند.خداوند متعال نه تنها افریننده ما بلکه بهترین دوست مشاوره تسلی دهنده و ...می باشد و چه کسی می تواند برای تمام این ها باشد.در خواب به دیدار خدا رفتم . خدا پرسید : می خواهی با من گفتگو کنی ؟جواب دادم اگر وقتش را داشته باشید.خداوند لبخندی زد و گفت: وقت من بی انتهاست .درافکارت چه سوالاتی داری که می خواهی ازمن بپرسی ؟پرسیدم : چه خصوصیاتی از انسان حیرت انگیز است؟خداوند پاسخ داد: درکودکی از کودک بودنشان ناراحت هستند و ارزویشان بزرگ شدن است،ولی دربزرگسالی حسرت دوران کودکی خودرا می خورند .برای کسب مال و ثروت سلامتیشان را از دست می دهند و سپس مال وثروت به دست اوردهرا برای برگرداندن سلامتیشان خرج می کنند. بااندیشیدن به اینده انقدرنگران می شوند که حال خودرااز یاد می برند،به طوری که نه درحال زندگی می کنند نه دراینده چنان زندگی می کنند که گویی مرگ و پایانی برای انان نیست ، ودرزمان مرگ ان چنانند که گویی هرگز زنده نبوده اند.خداوند دستانم را گرفت وبرای لحظاتی سکوت کردیم وبعد ازان سکوت درباره پرسیدم :ازدیدگاه خالق انسانها ،یادگیری چه درس هایی اززندگی را برای انها ضروری می دانید؟ خداوندبا لبخند پاسخ داد:بدانند که نمی توانند کسی را مجبوربه دوست داشتن کنند ولی می توانند اجازه دهند که دیگران انهارا دوست بدارند.بدانند که مقایسه کردن خودشان با دیگران کار خوبی نیست .بدانندکه ثروتمند کسی نیست که مال و ثروت بیشتری دارد. بلکه فردی است که نیاز کمتری دارد.بدانند که اگر چه می توانند درچند ثانیه کسانی راکه بسیار دوست دارند غمگین و ناراحت کنند ولی سالها زمان لازم است تا ان را جبران کنند.بدانند که بایدبابخشیدن ،بخشش رایادبگیرند .بدانند که اشخاصی هستند که بسیار دوستشاندارند ولی نمی توانند احساساتشان را نشان دهند.بدانند که دو نفر درمورد یک موضوع واحد می توانند نظرات متفاوتی داشته باشند .بدانند که دیگران انهاراببخشندهمیشه کافی نیست بلکه انها نیز باید خودشان را ببخشند .و بدانند که من اینجا هستم «همیشه»(ریتا استر یکلند)وما انسان را خلق کرده ایم واز وسوسه ها واندیشه های نفس اوکاملا اگاهیم که ازرگ گردن او به او نزدیکتریم(ایه 16 سوره مبارکه «ق»)

4 Comments:

At 3:43 AM , Anonymous Anonymous said...

شاد باشید

اگر به نقاشی هم علاقمند هستید سری به وبلاگ من بزنید.[گل]

 
At 1:00 PM , Anonymous Anonymous said...

مدير محترم وبلاگ ح بشه

با سلام،
نامه ای جهت معرفی مجموعه سایت های علمی پارس درگاه تهیه گردیده است. با توجه به اینکه در وبلاگ ایمیل مشخصی برای ارتباط با شما وجود نداشت، مي توانيد متن نامه ها را در آدرس هاي:


1) http://parsdargah.team.googlepages.com/name-moarefiSite-87-7-22.gif

2) http://parsdargah.team.googlepages.com/name-darjebanner-87-7-22.gif

مشاهده نماييد.

با احترام
هيات امناي مجموعه سايت هاي علمي پارس درگاه

 
At 6:53 AM , Anonymous Anonymous said...

جلسه‏ی آینده‏ی کانون وبلاگ‏نویسان شیراز:
جمعه 6 دی ماه ساعت 10:30 صبح، باغ مهر جوان (بلوار چمران روبروی بیمارستان چمران).
موضوع: بررسی و تصمیم‏گیری در مورد بازارچه‏ی خیریه برای کودکان بیمار و همچنین بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی‏سرپرست و مراکز نگهداری از سالمندان.
به امید حضور و همکاری شما.

 
At 1:29 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام دوست گرامی


از آشنایی با شما خوشحالم امیدوارم همیشه شاد وموفق باشید


این پست ***دعا کننده دست خالی برنمی گردد ****

 

Post a Comment

<< Home