Tuesday, June 7

از مصاحبه امیر مصدق کاتوزیان با عزت الله صحابی در مورد انتخابات ریاست جمهوری
ا.م.ک: عده ای می گویند در صورتیکه یکی از نامزدهای جناح راست در
انتخابات ببرد، شرکت شورای فعالان ملی و مذهبی و نهضت آزادی در انتخابات بیشتر به نفع این جناح تمام خواهد شد که خواهند گفت انتخابات، انتخاباتی مشروع یا معتبر بوده است. و چنانچه حتی بر فرض نامزد مورد حمایت شما، آقای معین برنده شود در انتخابات، کاری بیشتر از آقای خاتمی نخواهد کرد. بنابراین ممکن است شورای فعالان ملی – مذهبی و نهضت آزادی وجهه اش را از دست بدهد بدون آن که چیزی به دست بیاورد. پاسخ شما به این نوع انتقادها چیست؟
عزت الله سحابی: پاسخ ما این است، بنده دیروز هم در آن مصاحبه مطبوعاتی این را گفتم و از همه خبرنگاران خواهش کردم که پیام بنده را برسانند. تجربه شش، هفت انتخابات اخیر به طور قاطع به ما ثابت کرده که هر وقت مردم انبوه شرکت کرده اند در انتخابات، نتیجه به نفع اصلاح طلبان بوده. ما چه شرکت بکنیم و چه نکنیم، یک کارهایی در این کشور انجام می شود و به ما تحمیل می شود. من خواهشم از مردم این است که به پای صندوقهای رای بروند و انبوه هم بروند، اطمینان دارم نتیجه اش به نفع ما می شود. من تردید دارم که آقای دکتر معین در همین انتخابات حتی اگر به دور دوم هم برسد، برنده شود. ولی می گویم اگر آقای دکتر معین به دور دوم برسد ولی انتخاب هم نشود از اعتبار کافی در جامعه برخوردار خواهد شد. می تواند یک ضامنی باشد برای ادامه آن جبهه. آن جبهه برای ما بیشتر از این که در انتخابات برنده شویم یا نشویم، برای ما اهمیت دارد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home