Saturday, July 2

اندر باب تاثیر و تاثرتماشای تلویزیون

امروز صبح یک برنامه تلویزیونی در تلویزیون آرته بود که متاسفانه فرصت دیدنش را نکردم، اما به برکت اینترنت با خبر شدم که موضوع در مورد تلویزیون دولتی ایران بوده است.
"به من بگو که چه برنامه تلویزیونی نگاه میکنی تا بگویمت که تو کی هستی؟"
این برنامه تلویزیونی آرته از چند ماه پیش شروع شده و هر شنبه صبح رپرتازی داره در مورد تلویزیون کشورهای دیگر ، اینکه یک روز با مردم کشورهای دیگر پای تلویزیون نشستن و نشان میده که برای مثال فیلم مورد علاقه مردم رمانی چیست و چینی در مورد چه چیزی می خندند و یا اینکه ستاره هنری و هنرپیشه معروف کشور افریقائی کنیا کیست؟

با اینکه کار تلویزیونی یک کار فرهنگی در تمام جهان است به نظر می آید که این کار فرهنگی در تمام دنیا یکسان نیست؟!
ایران دو تا تلویزیون داره ، یکی تلویزیون داخلی ، و یکی هم ماهواره ای برای خارج از کشور. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، همانطور که از اسمش بر می اید ، برنامه های متنوعی بصورتصویری و رادیوئی که مطالب مورد قبول جمهوری اسلامی را اشاعه و ترویج میدهد.
برنامه دکوراسیون، بحث های سیاسی، اخبار، فیلم های سریال و برنامه آشپزی و سرگرم کننده...

در مقابل این برنامه های تلویزیون دولتی ، تلویزیونهای ماهواره ای میباشند که مقر بیشتر آنها در لوس انجلس میباشد.
که این تلویزیون های ماهواره ای ممنوعه های تلویزیون دولتی " مثل موسیقی ، زن ها بدون چادر و آرایش، رقص و ترانه و غیره" را به نمایش در می اوند. این برنامه ها هم توسط ملیونها ایرانی دریافت میشود.


جنگ و مسابقه گوگلی
حی و حاضر بودن در جامعه قرن بیستمی یعنی حضور در شبکه جهانی اینترنت، حضور هر روزه شما در اینترنت باعث میشود که هر روز چند تا پیوست و لینک جدید بدست بیاورید.
مسابقه گوگلی به این شکل است که شما شرط بندی میکنید برای مثال که احمدی نژاد یا هاشمی رفسنجانی بیشتر لینک داره ؟ اسم ها را به ماشین جستجوگر گوگل میدی و نتیجه را میبینی .
لینک به خدا بیشتر از لینک به شیطان میباشد. البته لینک به "بت من" بیشتر از لینک به " خدا" میباشد . شنیدم که این موضوع به خاطر فیلم جدید " بت من " میباشد. البته این موضوع در رابطه با دادن این اسامی به انگلیسی به ماشین جستجوگر گوگل میباشد. در مورد نتیجه جستجوی این اسامی به فارسی امتحان نکردم ، هنوز....
امتحان کنید با گوگل فارسی

0 Comments:

Post a Comment

<< Home