Thursday, June 16

شب قبل از انتخابات
شب تلویزیون
آرته فیلمی در مورد ایران
به نمایش گذاشت. تغییر و تحولات در ایران امروز را نشان میداد و اینکه ایران با این انتخابات در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته. یکجورائی هم تبلیغ رفسنجانی به عنوان کاندیدی که احتمال پیروز شدنش هست. یک گزارش هم در مورد روزنامه شرق بود و اینکه علی رغم سانسور با تیم خبرنگاران جوانش به عنوان یکی از روزنامه های پرخواننده ومیباشد. بخش عکس و تصاویر هم با هنرمندی و مهارت انتخاب و صحفه بندی میشود.

تلویزیون سی ان ان هم مصاحبه کرستیان امان پور با رفسنجانی رو پخش کرد. خوب ببینیم که مردم روز جمعه با انتخابشون همه را غاقلگیر میکنند! مصاحبه جالب با چند نفر از شخصیتهای علمی و فرهنگی در ارتباط با اینکه جرا معتقد به تحریم انتخابات نیستند و به معین رای میدهند.




تحلیل های مختلف در مورد مهم بودن این انتخابات زیاد ارائه شده، هر کس در رای دادن و یا رای ندادن آزاد است . جامعه ما با رابطه ها و ضابطه های دکوکراتیک کلی فاصله دارد. بایستی که این فرصتها را از دست نداد، باید این رای ها نمودی در جامعه بیابد، هر چند که سطح توقعات و تمایلات مردم بخصوص جوانان از برنامه های کاندیدای اصلاح طلب هم بالاتر رفته. و ظرف انتخابات با نظارت استصوابی هم یارای به نمایش گذاشتن تمامی بخش های جامعه ایران نمیباشد و تحریمی هم که ریشه در توده های ملیونی نداشته باشد و نتواند آنان را بسیج کند نه کارساز است و نه شیوه ای معقول.
فردا را در خانه نمانیم به پای صندوقهای رای رویم که فردای فردا دیر است، برخیزیم و با رای به معین گامی به پیش نهیم، گامی که نه آخرین گام مان بایستی باشد، میزان رای به معین در سمت ریاست جمهوری و یا در ادامه راه جبهه دموکراسی و حقوق بشر.... بسیار مهم میباشد.
برای غرب انگار که رابطه اقتصادی مهمتر از حقوق بشر در ایران میباشد و تبلیغات هم بیشتر تکیه به رفسنجانی به عنوان ناجی!!! میکنند و اینکه او میتواند طرف صحبت با غرب بشود. باشد که اتتخابات فردا خیلی ها رو از خواب خرگوشیشان بیدار کند..
بوی دوم خرداد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home