Saturday, June 18

بعد از انتخابات

دیروز روز جمعه ، بعد از سر کار رفتم به کنسولگری ایران در شهر هامبورگ و رای خودم را به آقای دکتر معین دادم. هوا ابری بود و تند بادی می امد و جدالی بود میان برامدن آفتاب و ابرها. من با چرخ در را بودم، آره این انتخابات با آن نظارت انتصابی با معیارات دموکراسی توی کشورهای پیشرفته با سابقه دموکراسی و آزادی نقایص زیادی داره. اما چه باید کرد؟ ! تحریم راه حل نیست، حرکت به سوی دموکراسی ، آزادی ، تدریجی و فرهنگی میباشد.
احساس خوبی بود ، هماهنگ بودن با مردم در یک حرکت جمعی یعنی رای دادن.
بعد نشستیم به آمارهای اعلام شده گوش کردیم ، چرا این سایت ها اینترنتی ایسنا ، ایرنا ، گویا ، تلویزیون ایران و غیره رو نمیشود دید. دعوا سر آمارهای انتخاباتی است!
مجله اشپیگل آلمان از آماری که توسط وزارت کشور و شورای نگهبان گرفته است گزارش داده و نوشته هر از 5 دقیقه ای آمار دیگری را مطرح میکنند. همینطور نوشته که نفر دوم شدن آقای احمدی نژاد را هم عجیب میدونه.
الپر هم نوشته که ظاهرآ شکست خوردیم!.


کروبی یا احمدی نژاد به عنوان نفر دوم؟!


رمز حیات در حرکت است. اینروزا صبح ها و عصرها هوا در اینجا نسبتآ لطیف میباشد، 15 تا 20 درجه سانتیگراد، من هم با جند تا از دوستان رو آوردیم به ورزش و در این هوای لطیف میرویم در فضای آزاد میدویم. بعد از دویدن و ورزش احساس خوبی به آدمی دست میدهد.
جند هفته پیش هم بعد از خستگی دویدن نشستم فیلم شهر زیبا رو دیدم . فیلم جالبی بود. حالا هم باید برم بشینم یک فیلم دیگری ببینم تا شب ببینیم بالاخره آمار رسمی انتخابات کی اعلام میشود. این انتخابات هم یکجوری مثل شهر زیبا بود! هست.

اخبار حالا که قاراشمیشه، سایت های اصلاح طلبها در دسترس نیست، سایتهای رسمی دیگر اخباراشون یا قابل دسترس نیست و یا بی طرفانه نمیباشند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home