Friday, June 4

مونیتور
برای اغلب ادم ها نام مونیتور تداعی صحفه مونیتور کامپیوتر میکنه ، اما مونیتور یک برنامه "رپرتاژ سیاسی ، اجتماعی ، انتقادی" تلویزیون دولتی المان میباشد. در اخرین برنامه اش مطالبی پخش شد که خلاصه ای ازشون نقل قول میکنم تا کمی از کم و کیف این برنامه آشنا بشوید .ا گر به زبان المانی آشنائی دارید بروید صحفه اینترنتیش فیلم ضبط شده را ببینید و یا متن نوشتاریش رو بخونید.


خشونت در مدارس، جگونه شکست خورده ها ضارب میشوند

قضیه از این قرار است که عده ای شاگرد مدرسه نوجوان، " تی نی جری " ، هم شاگردی خود را مورد ضرب و شتم فرار میدادند و از جریان اذیت و آزار و شکنجه هم با کمک تلفن موبیل فیلمبرداری کرده وفیلم آنرا هم در اینترنت گذاشته اند. این جریان فیلم برداری را داشتند بصورت سریال در می آوردند.
روانشناسان میگفتند که معلمان برای تربیت دانش آموزان این زمانی دوره ندیده اند.
بچه ها ئی که به آزار دیگر همشاگردیها میپرداختند از لحاظ درسی شاگردان ضعیفی بودند. و بیشتر از خانواده های جدا شده و با رابطه های درب و داغون بودند. این جریان برای پلیس ، اولیا دانش آموزان ، معلمان و مردم معمائی شده.

سن 47 ساله برای کار پیر حساب میشود
در بعضی از آگهی های استخدام امده بود که احتیاج به یک فرد تا سن معینی دارند. افرادی هستند با سن بالا
که قابلیت کاری و توانمندی و تجربه خوبی در کار دارند اما به خاطر شرایط سنی مورد قبول واقع نمیشوند.
در این برنامه به این تبعیض جنسی انتقاد میشد. البته از طرف اتحادیه اروپا این تبعیض جنسی مردود اعلام شده. یعنی صاحبکاران اجازه ندارند از به کار گیری افراد با سن بالا امتناع کنند وبه فرد متقاضی کار فقط بخاطر سن بالایش جواب رد دهند.
اما عده ای از تجربه شخصی خود در جستجوی کار توضیح میدادند و مدعی بودند که مورد تبعیض سنی قرار گرفته اند.

مورد بازجوئی فرارگرفته، دستگیر شده و بعد هم بازپس فرستاده شده به جائی که امده ای
یک مهندس المانی 57 ساله که از المان به امریکا رفته بوده بدون دلیل ذکر شده ای توسط پلیس امنیتی امریکا ، دستگیر وزندان میشود بعد هم به فرودگاه می آورند و بازگردانده میشود. در طول مدت یک روز دستگیریش هم حق تلفن به جائی را نداشته.

جنگ علیه تروریسم
حقوق شهروندی در امریکا با ادعای مبارزه برعلیه تروریسم محدود شده است. یک تاجر کانادائی سوریه تبار در توقف در امریکا دستگیر میشود . به او اتهام وابستگی به گروههای تروریستی میزنند و او را از طرف امریکا به سوریه میفرستند و در انجا یک سال زندان میشود در طول این مدت مورد بدرفتاری و بازجوئی و شکنجه فرار میگرد.جرا در سوریه، جون شکنجه در امریکا فانونی ممنوع است و در کشورهائی جون سوریه بازجو و شکنجهگر دست بازتری دارد از لحاظ قانون! البته این ادعا ثابت نمیشود و این فرد با کمک گروهای حامی حقوق بشر آزاد و دوباره در اوتاوای کانادا زندگی میکند.

تساوی در وضعیت شغلی بین زنان و مردان
تخصص های بالا و رده های بالای شغلی بیشتر توسط مردان اشغال شده. بر طبق این گزارش وضعیت شغلی زنان در رده های بالای شغلی در دیگر کشورهای اروپائی بهتر از المان میباشد. برای زنانی که تصمیم به کار
دررده های بالای مدیرتی دارند به واقعیت درآوردن این خواسته راحت نمیباشد.
%5 از شغلهای رده مدیریتی توسط زنان اداره میشود.
حزب سبزهای آلمان و سوسیال دموکرات حاکم قصد دارند که از طریق وضع کردن قوانین تازه را ه را برای مشارکت زنان در رده های شغلی " مدیریت ، برنامه ریزی" و دیگر شغلهای رده بالا باز کنند.
به این صورت که در در صدی خاص که قانون تعیین میکند از کارکنان یک شرکت در رتبه های شغلی مختلف بایستی توسط زنان اداره شود.

المان ادعای پیشاهنگی در پاکسازی محیط زیست را دارد. اما امار سال گذشته نشان میدهد که گاز سمی دی اکسید کربن رشد کرده است. میگویند این نتیجه "سیاست محیط زیستی" است که بیشتر به "سیاست های اقتصادی منفعت طلبانه" توجه میکند.

اما بگذریم از المان ، در شرق این مقاله رو میخواندم . فکر کردم به منافع ملی .
زلزله در خدمت پوپولیسم عنوان سرمقاله روزنامه شرف یکشنبه هم خواندنی میباشد .

دیروز که داشتم با جرخ میرفتم عکس از سایه خود گرفتم. اما امروز عکس راه جنگلی را
بقیه عکسها هم در فتو بلاگ نگاه


0 Comments:

Post a Comment

<< Home