Saturday, August 18

روزمره گی اینجائی
فرصتی پیش امد و نشستیم با دوستان دوران کالج به گپ زدن، از خاطرات و حال و احوالات آن دوران. 18 سال از آن زمان شروع کالجمان میگذشت جوانان دیروز ، مردان میانسال امروز شده بود. گفتند که بگردیم به دنبال آدرس دوستان همکلاسی های آن زمان و دیداری تازه کنیم ببینیم هر کدام از همکلاسی ها چه وضعیتی دارند این روزها.
در یک سری آلمانی ها رسم است که به مناسبتهائی مثلآ ده ساله ، 20 ساله و غیره دوستان و همشاگردی های گذشته در یک مهمانی، پارتی و یا رستورانی دور هم کمع میشوند، و یادی از خاطرات گذشته میکنند.
حکایت ایرانی میگه : یکی مرد ، آن یکی مردار شد ، آن دیگری هم به غضب خدا گرفتار شد. هر چه که زندگی در آلمان به شکلهائی اغلب بک فرم و یکنواخت پیش میرود . در ایران برعکس انگار یک فیلم آکشن هست هر ساعتی کلی خبر، اتفاق و ماجرا در حال جریان است ، نه فقط تو سیاست ، تو خانه و خانواده ها هم به همین شکل . یاران دبستانی یا شهید شدند، یا اعدام ، یا اسیر، یا زندان ، یا ریس شدند یا رفتند خارج ، سرطان یا بیماری سخت گرفتند و مردند، یا در حال دوندگی برای لقمه نانی زیر فشار اقتصادی..... مانده اند.
نشسته بودیم نگاه میکردیم به عکسها آن زمانها، می گفتیم آن سالها رفتند همچون این روزها که میروند.

قبض برگ آب رو که امده بود رو نگاه میکردم ، سالی یکی دوبار می اید ، اداره آب هم ماموری رو برای خواندن کنتر آب نمیفرسته یک کارتی میفرسته میگه که شماره کنترهاتون رو خودتون بخونید و در محل مشخص شده شماره را روی کارت بنویسید و به اداره مربوطه بفرستید و از آن هم راحتر از طریق ای میل میشه شماره کنترهای آب یا برق را فرستاد.
اغلب هم مستاجران و مالکان خانه یا مراکز صنعتی یک وکالت به اداره آب ، برق ، تلفن ، اینترنت و غیره هم میدهند که این هزینه ها از حسابشان برداشته شود.
امرور توجه کردم که هزینه یک لیتر آب یک یورو و 45 سنت در زمان فعلی میباشد ، خوب در مناطق دیگر آلمان یک مقداری فرق می کند. البته یک مقداری هم هزینه فاضل آب را هم میگیرند . روی این مقدار هزینه آب و غیره هم اغلب مالیات می اید. آلمان هم مثل دیگر کشورهای صنعتی سیستم مالیاتی منسجمی دارد و این مالیات ها در عمران و آبادی و رفاه زندگی اجتماعی مردم بایستی صرف بشود. مردم ، یا نماینده مردم در مجلس، و یا روزنامه ها، احزاب و رسانه ها دولت را به چالش پاسخگوئی میکشند که پول ها چگونه مصرف میشود.

امروز هم آمار جمعیت آلمان را در آخر سال 2006 را دیدم . جمعیت آلمان 82.437.995 نفر حساب شده است. از این جمعیت 7.299.149
خارجی میباشند. یعنی چیزی در حدود % 8.8
جمعیت را افراد خارجی تشکیل میدهند.
بیشترین آمار خارجی های آلمان شامل ترکهای ترکیه میباشند.
هز ساله تعدای از خازجی ها از آلمان به جای دیگری مهاجرت میکنند و یا خارجی ها تابعیت آلمانی میگیرند. و از آمار خارجی ها در آلمان کاسته میشود.
تعداد ایرانیان در شهر هامبورگ 8512 در اخر سال 2005 بوده است
تعداد ایرانیان در شهر هامبورگ 8888 در اخر سال 2006 بوده است
از این صحفه دویجه وله به فارسی هم میشود ، لینکهای برای سفر، سیاحت و اقامت در آلمان هست استفاده کرد








0 Comments:

Post a Comment

<< Home