Saturday, July 12

رييس ايران‌شناسي دانشگاه گوتينگن‌آلمان درگفت‌وگو با ايسنا
ايران در مقايسه با ايالات متحده آمريكا به ما نزديك‌تر است. ديگر ايران يك سرزمين دور در مشرق زمين نيست كه در آنجا حوادث عجيب و غريبي روي دهد. ايران كشوري است كه فرهنگ كهن و مدرن خود را دارد، درست مثل آلمان يا انگلستان. من معتقدم بايد ما( غربيها) به برخي چيزها عادت كنيم. نگاه ما به ايران بايد تغيير كند.نمي‌توان با مثلا خواندن شاهنامه فردوسي جمهوري اسلامي را شناخت.مطالعه تاريخ ايران در جاي خود از اهميت بسياري برخوردار است. به ويژه آن كه تاريخ بشريت به شدت از فرهنگ ايراني تاثير پذيرفته است. از اين رو با مطالعه تاريخ تمدن ايران بهتر مي توان رويدادهاي تاريخي را درك كرد...مساله مهم ديگر آن است كه ما بايد از نگاه كليشه‌اي نسبت به ايران و كلي‌گويي در باره ايران و ايراني‌ها دست برداريم و ايران را آنچنان كه امروز هست، به عنوان يك همسايه بشناسيم.»

مصاحبه محمد رضا خاتمي با روزنامه دي ولت درباره اعتراضات دانشجوئي به نقل از دويچه وله


اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در آستانه‌ي سالگرد هيجده تير و سالروز تعطيلي روزنامه سلام با آيت‌الله موسوي خوئيني ديدار كردند
به نقل از امروز
اگر يك نفر بداخلاقي كند ما نبايد متقابلا با وي بداخلاقي كنيم. ما بايد اين دور باطل را متوقف كنيم اگر آنها مي‌زنند و ترور مي‌كنند و تهمت مي‌زنند و زنداني مي‌كنند و روش‌هاي خشونت و سركوب را ترويج مي‌كنند ما بايد متقابلا با روش‌هاي اصلاحي با آنان برخورد كنيم و اين آيه مباركه قران را در پيش رو داشته باشيم كه:" لان بسطت الي يدك لتقتلني ما انا بباسط يدي اليك لاقتلك اني اخاف الله رب العالمين"
"اگر تو دستت را براي كشتن من دراز كني من هرگز با تو چنين نمي‌كنم، من از خداوند كه پروردگار عالميان است مي‌ترسم


روزنامه هاي تهران از بي بي سي

وحيد پوراستاد در مقاله ياس نو با عنوان "معذرت می خواهيم" از اين که نتوانسته اند جز تاريخ روزنامه که در بالای صفحه اول درج است هيچ
کلمه ای درباره روز 18 تير بنويسند و ويژه نامه ها و صفحات متعددی را حذف کرده اند از مردم پوزش خواسته است

رسالت با نقل سخنی از هاشمی رفسنجانی که گفته است تحليل آمريکائی ها غلط از کار درآمد و حادثه ای در 18 تير رخ نداد در سرمقاله خود نوشته 18 تير هم روز ديگری است مانند همه 9000 روز عمر جمهوری اسلامی.

لائيك ها در راهند
اين مقاله در دفاع از عبدالكريم سروش يا روشنفكران مذهبي نيست همانطور كه در انتهاي مقاله امده ميخواذ بگه كه روشنفكر اهل عبرت گرفتن نيست فرقي نميكند لائيك و يا مذهبي؟
منبع كيهان

0 Comments:

Post a Comment

<< Home