Saturday, June 25

Hashemi 84

احمدی نژاد ریس جمهور ...
خانم کدیور میگه قابل پیش بینی بود
حالا من موندم و یک مشتی آرزو.....
در آغاز باید که به تجزیه و تحلیل نشست.
دل زهرا هم مثل خیلی دلها گرفته

Saturday, June 18

بیانیه دکتر معین !

تحلیل اولیه دکتر پیمان از انتخابات ریاست جمهوری

ابراهیم نبوی از هدیه پوپولیست ها به ملت ایران

یک مثلی میگه به نظرسنجی وقتی میشود اعتماد کرد که خود آدمی در دخل و تصرف در آن نقش داشته باشد.

فروغ هم نوشته از ماست که بر ماست!

دیالکتیک ناز و نیاز
سوسن شریعتی
اگر ديروز از خانه بيرون آمديم بايد راه هاى بيرون ماندن را كشف كنيم و از "
بازگشت دوباره به زير سقف و خانه نشينى بپرهيزيم. من و رايم به ديروز انتخابات فكر نكنيم به فرداى آن بينديشيم و اينكه چگونه مى توانيم سياستمداران را همچنان دل نگران حضور خود نگهداريم. همان نگرانى اى كه آنها را واداشت تا وعده هايى چون آزادى، دموكراسى، توسعه، ايران براى ايرانيان و... بدهند و ما را به وسوسه اميدى به دم صندوق هاى راى بكشانند. وگرنه بار ديگر آنها مى شوند شهرياران تنها و ما رعيت هاى بيزار از سياست و كارمان ناسزا گفتن به اين موجودى كه نه پدر دارد و نه مادر، حتى اگر نامش مرتبه مدرنى باشد به نام ماكياوليسم."




مجبوریم که در دور دوم به رفسنجانی رای بدهیم؟!

بعد از انتخابات

دیروز روز جمعه ، بعد از سر کار رفتم به کنسولگری ایران در شهر هامبورگ و رای خودم را به آقای دکتر معین دادم. هوا ابری بود و تند بادی می امد و جدالی بود میان برامدن آفتاب و ابرها. من با چرخ در را بودم، آره این انتخابات با آن نظارت انتصابی با معیارات دموکراسی توی کشورهای پیشرفته با سابقه دموکراسی و آزادی نقایص زیادی داره. اما چه باید کرد؟ ! تحریم راه حل نیست، حرکت به سوی دموکراسی ، آزادی ، تدریجی و فرهنگی میباشد.
احساس خوبی بود ، هماهنگ بودن با مردم در یک حرکت جمعی یعنی رای دادن.
بعد نشستیم به آمارهای اعلام شده گوش کردیم ، چرا این سایت ها اینترنتی ایسنا ، ایرنا ، گویا ، تلویزیون ایران و غیره رو نمیشود دید. دعوا سر آمارهای انتخاباتی است!
مجله اشپیگل آلمان از آماری که توسط وزارت کشور و شورای نگهبان گرفته است گزارش داده و نوشته هر از 5 دقیقه ای آمار دیگری را مطرح میکنند. همینطور نوشته که نفر دوم شدن آقای احمدی نژاد را هم عجیب میدونه.
الپر هم نوشته که ظاهرآ شکست خوردیم!.


کروبی یا احمدی نژاد به عنوان نفر دوم؟!


رمز حیات در حرکت است. اینروزا صبح ها و عصرها هوا در اینجا نسبتآ لطیف میباشد، 15 تا 20 درجه سانتیگراد، من هم با جند تا از دوستان رو آوردیم به ورزش و در این هوای لطیف میرویم در فضای آزاد میدویم. بعد از دویدن و ورزش احساس خوبی به آدمی دست میدهد.
جند هفته پیش هم بعد از خستگی دویدن نشستم فیلم شهر زیبا رو دیدم . فیلم جالبی بود. حالا هم باید برم بشینم یک فیلم دیگری ببینم تا شب ببینیم بالاخره آمار رسمی انتخابات کی اعلام میشود. این انتخابات هم یکجوری مثل شهر زیبا بود! هست.

اخبار حالا که قاراشمیشه، سایت های اصلاح طلبها در دسترس نیست، سایتهای رسمی دیگر اخباراشون یا قابل دسترس نیست و یا بی طرفانه نمیباشند.

Thursday, June 16

شب قبل از انتخابات
شب تلویزیون
آرته فیلمی در مورد ایران
به نمایش گذاشت. تغییر و تحولات در ایران امروز را نشان میداد و اینکه ایران با این انتخابات در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته. یکجورائی هم تبلیغ رفسنجانی به عنوان کاندیدی که احتمال پیروز شدنش هست. یک گزارش هم در مورد روزنامه شرق بود و اینکه علی رغم سانسور با تیم خبرنگاران جوانش به عنوان یکی از روزنامه های پرخواننده ومیباشد. بخش عکس و تصاویر هم با هنرمندی و مهارت انتخاب و صحفه بندی میشود.

تلویزیون سی ان ان هم مصاحبه کرستیان امان پور با رفسنجانی رو پخش کرد. خوب ببینیم که مردم روز جمعه با انتخابشون همه را غاقلگیر میکنند! مصاحبه جالب با چند نفر از شخصیتهای علمی و فرهنگی در ارتباط با اینکه جرا معتقد به تحریم انتخابات نیستند و به معین رای میدهند.




تحلیل های مختلف در مورد مهم بودن این انتخابات زیاد ارائه شده، هر کس در رای دادن و یا رای ندادن آزاد است . جامعه ما با رابطه ها و ضابطه های دکوکراتیک کلی فاصله دارد. بایستی که این فرصتها را از دست نداد، باید این رای ها نمودی در جامعه بیابد، هر چند که سطح توقعات و تمایلات مردم بخصوص جوانان از برنامه های کاندیدای اصلاح طلب هم بالاتر رفته. و ظرف انتخابات با نظارت استصوابی هم یارای به نمایش گذاشتن تمامی بخش های جامعه ایران نمیباشد و تحریمی هم که ریشه در توده های ملیونی نداشته باشد و نتواند آنان را بسیج کند نه کارساز است و نه شیوه ای معقول.
فردا را در خانه نمانیم به پای صندوقهای رای رویم که فردای فردا دیر است، برخیزیم و با رای به معین گامی به پیش نهیم، گامی که نه آخرین گام مان بایستی باشد، میزان رای به معین در سمت ریاست جمهوری و یا در ادامه راه جبهه دموکراسی و حقوق بشر.... بسیار مهم میباشد.
برای غرب انگار که رابطه اقتصادی مهمتر از حقوق بشر در ایران میباشد و تبلیغات هم بیشتر تکیه به رفسنجانی به عنوان ناجی!!! میکنند و اینکه او میتواند طرف صحبت با غرب بشود. باشد که اتتخابات فردا خیلی ها رو از خواب خرگوشیشان بیدار کند..
بوی دوم خرداد

Thursday, June 9

روزهای قبل از انتخابات

پیروزی تیم ملی ایران مبارک ! با لاخره عده ای از زنان هم با شعار "سهم من، سهم زن، نيمی از آزادی" وارد استادیوم شدند.


خوب حالا که صحبت از فوتبال شد. تیم فوتبال زنان آلمان در مسابقات قهرمانی فوتبال زنان اروپا بر تیم فوتبال زنان ایتالیا با نتیجه 4 بر صفر پیروز شده است.

میدونستید اولین باری که در ایران به چاه نفت در مسجد سلیمان رسید مربوط به 97 سال پیش میباشد یعنی در سال 1908 میلادی " 1227 هجری شمسی" میباشد.
این مطلب رو در یک رپرتاژ جالب دبدم


کلکسیون عکس های تبلیغاتی ریاست جمهوری در ایران


رای دادن یک حق است همجنین رای ندادن ، تغییر و تحول با بسیج خیل توده مردم میسر میشود، بازدهی و نتیجه هر انتخابی عواقبی را در پی دارد ،
باشد که تاثیرگذار باشیم و نه منفعل خاموش که فردا دیر است. باشد که منتخبمان و بر میثاق آزادی و دموکراسی و حقوق بشر بماند، و ما انتخاب کننده ها هم به این بسنده نکنند که بعد از رای دادن کار تمام شده است

Tuesday, June 7

از مصاحبه امیر مصدق کاتوزیان با عزت الله صحابی در مورد انتخابات ریاست جمهوری
ا.م.ک: عده ای می گویند در صورتیکه یکی از نامزدهای جناح راست در
انتخابات ببرد، شرکت شورای فعالان ملی و مذهبی و نهضت آزادی در انتخابات بیشتر به نفع این جناح تمام خواهد شد که خواهند گفت انتخابات، انتخاباتی مشروع یا معتبر بوده است. و چنانچه حتی بر فرض نامزد مورد حمایت شما، آقای معین برنده شود در انتخابات، کاری بیشتر از آقای خاتمی نخواهد کرد. بنابراین ممکن است شورای فعالان ملی – مذهبی و نهضت آزادی وجهه اش را از دست بدهد بدون آن که چیزی به دست بیاورد. پاسخ شما به این نوع انتقادها چیست؟
عزت الله سحابی: پاسخ ما این است، بنده دیروز هم در آن مصاحبه مطبوعاتی این را گفتم و از همه خبرنگاران خواهش کردم که پیام بنده را برسانند. تجربه شش، هفت انتخابات اخیر به طور قاطع به ما ثابت کرده که هر وقت مردم انبوه شرکت کرده اند در انتخابات، نتیجه به نفع اصلاح طلبان بوده. ما چه شرکت بکنیم و چه نکنیم، یک کارهایی در این کشور انجام می شود و به ما تحمیل می شود. من خواهشم از مردم این است که به پای صندوقهای رای بروند و انبوه هم بروند، اطمینان دارم نتیجه اش به نفع ما می شود. من تردید دارم که آقای دکتر معین در همین انتخابات حتی اگر به دور دوم هم برسد، برنده شود. ولی می گویم اگر آقای دکتر معین به دور دوم برسد ولی انتخاب هم نشود از اعتبار کافی در جامعه برخوردار خواهد شد. می تواند یک ضامنی باشد برای ادامه آن جبهه. آن جبهه برای ما بیشتر از این که در انتخابات برنده شویم یا نشویم، برای ما اهمیت دارد.

Monday, June 6

مصاحبه الهه کولایی با رادیو صدای آلمان

سایت حامیان دکتر معین

Saturday, June 4

شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مهم است!

اتوپیا و خواسته های بلند پروازنه ام را به زمین واقعیت ایران میکشانم به امید پرواز از انفعال ، به ایستادگی و حرکت به سوی آزادی اندیشه ، منافع ملی و زیستن در صلح با جهان ...
انتخاب آقای معین در انتخابات در دوره نهم ریاست جمهوری ، انتخابی" واقع نگرانه و معقول" در مسیر ایران به سوی آزادی و دموکراسی و حفوق شهروندی.


هفته دیگر فیلم های کوتاه ایرانی در سینماهای هامبورگ به نمایش گذاشته میشود