Monday, May 2

مسابقه دو ماراتون هامبورگ در سال
2005


روز یکشنبه هفته گذشته 24 آپریل مسابقه دو ماراتون هامبورگ بود. در این دو ماراتون 23 هزار دونده شرکت کرده بودند، جمعیت زیادی از مردم هم در اطراف خیابانهای اطراف و تقاطع ها و چهار راه های مسیر مسابقه با طبل و شیپور و بزن وبکوب به تشویق دوندگان پرداخته بودند.
درطول 42 کیلومتری مسیر مسابقه ، در فاصله های تقریبی هر 2.5 و یا 5 کیلومتری به دوندگان نوشیدنی ، آب و موز داده میشد. البته هر دونده هم میتواند به همراه خود شکلات و یا نوشیدنی حمل کرده و در زمان ضروری استفاده بکند.
خیابانهای مسیر مسابقه بسته شده بود و پلیس ، آتش نشانی و چادرهای کمکهای اولیه برپا بود.
که به هر چه بهتر وایمنی تر برزگزار شدن این مرا سم کمک می کردند.
این روز به صورت جشن مردمی تبدیل شده بود، هوای آفتابی و خشک و نه جندان گرم این روز هم به بهتر و شادتر برگزار شدن این جشن و دو مردمی کمک کرده بود.
من هم بیکباره تصمیم به شرکت گرفتم، البته پیشنهاد یک دوستی که چند سالی در این دو ماراتون هامبورگ شرکت میکند هم در شرکتم در مسابقه دو ماراتون بی تاثیر نبود. هم اینجا هم از دوستم علی رضا تشکر به خاطر پیشنهاد و تذکر نکات مفید در رابطه با مارتون.
کشاله رانهای پاهایم هنوز یک کمی درد داره، اما این درد در مقابل آن شادی، مسرت و هیجان این دو ماراتون کمترین چیز میباشد. البته باید بگم که من تمرین دوندگی قبلی نداشتم .
اول در دریا جمعیت غرق شدم، دریائی مملو از انسانهای مختلف از نقاط مختلف جهان، توشه انجنانی کسی با خود نداشت، هر که خودش بود و خودش ، و لباس ورزشی، البته عده ای هم گروه ها و دسته های دوندگی بودند.
زمان حرکت شروع شد.....
انبوه جمعیت به حرکت درآمد....
نوشته بالا به اتمام نرسیده بود و روزهای درگذران فرصت تکمیل را نداد.
به هر حال به اختصار نکات مثبت این دو ماراتون
بک روز خیابانهای مسیر دویدن آزاد و بدون ماشین
رشد روحیه جمعی ، ورزشی، ورزش و سلامتی
نشاط و شادمانی فردی و جمعی
نفر اول این دو ماراتون در گروه مردان یک نفر اسپانیائی است به نام یولیو ری که 33 سال دارد و برای سومین بار در مسابقه دو ماراتون هامبورگ نفر اول شده است. او جمعآ 70 هزار یورو به عنوان جایزه دریافت کرد.
او امسال این مسافت 42 کیلومتر را در 2 ساعت و 7 دقیقه و 38 ثانیه پیمود.
در میان گروه خانم ها ، ادیت مسی که یکی قهرمانان جهان از کشورافریقائی کنیا می باشد این مسافت 42 کیلومتری را در 2 ساعت و 27 دقیقه و 49 ثانیه پیمود.
عکسهائی از مسابقه دو ماراتون هامبورگ 2005

از این دست مسابقه های دو در اینجا زیاد میباشد، امسال هم اولین مسابقه دو 7.5 کیلومتری و 15 کیلومتری در شب قرار است یکی دو هفته دیگر در هامبورگ اجرا بشه.
دوستم علاقه وافری داره که این مسابقه دو ماراتون را در ایران راه بیاندازه ، کسی پیشنهادی و نظری داره بنویسه.